NIET-MINDER-KOOPZONDAGEN.NL
NIET-MINDER-KOOPZONDAGEN.NL
Een initiatief van D66 Almere

Gastenboek

Laat uw mening achter in het gastenboek. Over de dreigende verlaging van het aantal koopzondagen, over winkelen in Almere, over boodschappen doen op zondag. Alle discussie omtrent de koopzondagen mag, mits u de gangbare omgangsvormen aanhoudt.

Het Niet-minder-koopzondagen.nl redactieteam behoudt zich het recht voor bepaalde bijdragen niet te plaatsen, redactioneel te wijzigen of te verwijderen. Let op dat u onderaan de verificatieletters (hoofd- en kleineletters) en -cijfers exact overtypt, voordat u uw mening wereldkundig kunt maken.

   
Titel:
Naam:
Email:
Inhoud:
Plaatjes verificatie: Captcha plaatje Herlaad plaatje  
   

Bert: Mopperen achter de gordijnen

Je hebt mensen die wel eens verder dan hun eigen straat uit gaan en weten dat Almere over een eigen VVV-vestiging beschikt, meerdere plezierhavens heeft aan het grootste binnenwater van Nederland, aan een van de grootste vogelreservaten van Europa ligt, wijken met buitengewone Architectuur heeft, Staatsbossen, diverse campings, stranden, als enige stad in Nederland een eigen gids heeft van het Wandelplatform. Er worden WK's triatlon gehouden, 's zomers een internationaal jeugd voetbaltoernooi, landelijke activiteiten op het Almeerderstrand, wat heb je nog niet meer allemaal?

Wat nou niet toeristisch?

vrijdag 28 maart 2008 21:07

Jos van Groningen: Toeristen in Almere

Als ik het goed begrijp is Almere, volgens D66, een gezellig schilderachtig havenstadje waar in het weekend op zondag drommen mensen op af komen die we graag in de watten willen leggen.

Er is naar mijn mening in de winkeltijdenwet een regeling over deze: de zogenaamde toerismebepaling. Volgens deze regeling mogen naar ik begrijp gemeenten die veel toeristen trekken extra koopzondagen aanwijzen. Maar deze regeling wordt volgens de tegenstanders van de koopzondagen misbruikt. Zoals ik het zie krijgt Almere weinig of geen toeristen over de vloer.

[red. bijdrage is enigszins aangepast]

vrijdag 28 maart 2008 20:02

Rebecca: Ik ben het ermee eens

Laughing Heey allemaal.

Ik ben het er helemaal mee eens hoor.

ik vind dat ook meer koop zondagen (A).!

Ik ben elke dag druk en zondag heb ik niks te doen dus kan ik eindelijk met me vriendinnen naar de stad gaan.

En dat kan gewoon niet meer dan dan ben ik echt heel boos hoor :O!

 hahahah.  xx beccaa

donderdag 27 maart 2008 17:23

Jos van Groningen: Hoezo vrijwillig

Hoe vrijwillig is de openstelling op zondag als je ziet dat collega winkeliers met jouw omzet aan de haal gaan??

donderdag 27 maart 2008 21:20

Koopzondag.nu: Koopzondag

Koopzondagen moeten gewoon blijven, winkelen of lekker op een terrasje zitten CoolKijk voor een overzicht van alle koopzondagen op Overzicht koopzondag Wink

donderdag 27 maart 2008 16:45

Azakura: Ik ben total niet sarcastisch hoor.... ;...

Hallo allemaal,

Quote: Anne: Politiek: vreselijk! [23 maart]

"Typisch weer zo'n voorbeeld van politiek: het komt niet zo te pas wat eerder werd besloten om toe te staan, dus nu hebben we de macht en draaien het initiatief maar weer de nek om. Wat kan het schelen dat veel mensen geraakt worden; ondernemers, het winkelend publiek, de bewakers, de schoonmakers etc. etc.

In een democratie kan je ook gewoon de vrijheid van keuze laten: in dit geval of je open wil of niet. ..."

Anne: Hier ben ik het volledig mee eens. En ik neem aan dat als je wilt gaan werken als winkelier dat je weet waar je aan begint. Komop zeg.

Quote: Jos van Groningen: Ikke ... [26 maart]

"Blijkbaar hebben hele drommen niet in de gaten dat we met z'n allen aan het verzuren zijn. Eerst moet er de hele week worden gewerkt om de eigen portemonnee zo vol mogelijk te krijgen. Dan wordt er op zondag ook nog eens verwacht dat de winkeliers klaar staan om de zogenaamde "behoeften" te bevredigen. ..."

Leuk antwoord, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik weet niet of je ooit hebt gehoord van een 5-daagse werkweek maar je laat blijken van niet, hoe het zit met zaterdag weet ik niet qua werken, maar voor de meeste mensen is het een grootse uitko

donderdag 27 maart 2008 11:56

Gast: michael: naamloos

Het zou echt gewoon gierig zijn van het kabinet als ze dat besluiten om de koopzondagen te verminderen en er zullen ook minder mensen de stad in gaan maar daar denken ze niet bij na. Het is juist gezellig, om op een zondag lekker de stad in te gaan. Ik bedoel, wat is zondag nou een saaie dag en dan ga je lekker naar Almere toe, lekker de stad in lekker dan binnenkort kan dat niet meer das pas gierig dus dat word binnenkort weer niks doen op de zondag.

Kortom, saaie zondag

vrgr michael

donderdag 27 maart 2008 10:38

Jos van Groningen: Ikke ...

Blijkbaar hebben hele drommen niet in de gaten dat we met z'n allen aan het verzuren zijn. Eerst moet er de hele week worden gewerkt om de eigen portemonnee zo vol mogelijk te krijgen. Dan wordt er op zondag ook nog eens verwacht dat de winkeliers klaar staan om de zogenaamde "behoeften" te bevredigen. Lieve mensen: er is helemaal geen "behoefte" om op zondag te kopen. De enige reden die ik kan bedenken is dat je weinig ander vermaak weet te bedenken dan er zelf beter van te worden door te kopen, kopen en nog eens te kopen. Er is heus wel een ander moment om je boodschappen te doen. Ga ipv geld voor jezelf uit te geven eens iets leuks doen door het weg te geven. (En geniet lekker van je vrije zondag)

Ik zeg maar: laat je niet knechten door..... je portemonnee en ga vooral niet tegen jezelf liegen dat je behoefte hebt om te kopen

woensdag 26 maart 2008 21:09

Bert: Profiteer dubbel van je euro

Je kan je euro maar 1x uitgeven. Je kan op zondag in de auto naar Amsterdam stappen, zeven liter brandstof - 10 euro - plus 20 euro parkeergeld. Of je laat de winkelier in Almere er van profiteren.

woensdag 26 maart 2008 07:34

J.G.A. Veeninga: Kleinere Ondernemers

Het is m.i. onnodig om winkels 52 zondagen open te houden voor het publiek. Het lijkt meer dan voldoende om dit aantal te minimaliseren naar 20 (exclusief de al veel langer bestaande Sint- en Kerstavondopeningen). De kleinere ondernemers worden welhaast gedwongen mee te doen maar kunnen vaak de extra loonkosten en overige lasten niet dragen, waardoor het voor hen nog veel lastiger zal worden het hofd boven water te houden. Heb ik het nog niet eens over de privésituatie van het missen van de vrije zondag met het gezin. De grootwinkelbedrijven kunnen hiervoor veel makkelijker maatregelen nemen met het personeelsbestand. De aantrekkelijkheid om een half winkelcentrum open te houden valt helemaal weg tegen een winkelcentrum wat in zijn geheel de deuren kan openen op de zondagen. Zo gezellig is het niet in een half open winkelcentrum. En tenslotte kun je de centen maar 1x uitgeven en dat doet men in de regel dan toch op de zaterdag. Dus conclusie, hou het lekker bij maximaal 20 zondagen. Blijft het niet alleen in het winkelcentrum, maar ook thuis, gezellig.

 

dinsdag 25 maart 2008 14:11

Gast: liever niet

zelf werk ik in een winkel en ik ben r dus niet blij mee.

ik heb een gezin en door dat alles tegewoordig schreeuwend duur is moet jje wel met z'n tweeen werken wil je het rond krijgen.

en geen gezeur van dan had je maar een vak moeten leren het is een beroep als ieder ander.

alleen doordat de yuppen met een dijk van een salaris zichzelf niet meer kunnen vermaken moeten alle winkels open zodat ze vermaakt worden.

 vroeger moest je toch ook gewoon je boodschappen plannen op een koopavond of op zaterdag waarom kan dat nu niet meer.elke dag van 9 tot 21 sommige supermarkten zelfs tot 22 ook op zaterdag.

en nu ook de zondag nog eens erbij.

het verdiend goed ja ja maar het compenseerd niet de dag met gezin en familie.

echt te gek voor woorden dat we naar een 24 uurs economie gaan.

 Bij de meeste bedrijfen is er ook geen vrijwillig heid aan je moet gewoon een aantal zon/feestdagen werken of je het leuk vind of niet.

 

 

dinsdag 25 maart 2008 11:53

Maarten: reactie op dhr. van Veen

Dhr van Veen betrekt er heel leuk wetenschappelijke bevindingen bij maar zelf heeft hij waarschijnlijk niet zo'n wetenschapelijke achtergrond. Natuurlijk hebben mensen een rustdag nodig maar die hoeft toch niet per se op zondag te zijn, er zijn nog 6 andere dagen. Mensen worden echt niet gedwongen om 7dgn te gaan werken!

En buiten dat... hij spreekt over een 24-uurs economie maar dat staat helemaal niet ter discussie. We hebben het nu alleen over de zondag. Dus zorg er in het vervolg eerst voor dat je weet waar het over gaat voordat je met je mening en wetenschappelijke bevindingen klaarstaat!!!  

dinsdag 25 maart 2008 10:49

Floor: Graag op zondag werken

Ik werk zelf in een winkel en ik hoef niet op zondag te werken maar wil dat wel vaak omdat ik dan dubbel betaalt krijg, net zoals zoveel andere studenten. Er is dus ook heel veel animo om op zondag te werken. Ik bedrijp dus niet hoe sommige mensen erbij komen dat ze nu 7dgn zouden moeten werken, er zijn genoeg parttimers om de extra uren op te vangen.

dinsdag 25 maart 2008 10:38

Pieter, Bloemendaal: Nederland tolerant????

Wie durft er nu nog te beweren dat Nederland een tolerant land is? Nederlanders durfen te klagen en zeuren over dingen die totaal geen betrekking op hen hebben. Het is gewoon zeuren om het zeuren. Niemand heeft toch last van koopzondagen. Als je niet wilt winkelen op zondag blijf je toch lekker thuis en als je niet wilt werken op zondag dan werk je toch lekker op de overige 6 dgn.

dinsdag 25 maart 2008 10:32

Jade, Haarlem: reactie op Gerry

Ik ben het helemaal eens met Gerry, hij (of zij) haalt de woorden uit mijn mond....

dinsdag 25 maart 2008 10:25

Sharon: Yes!

Good initiative! I'm tired of having only Thursdays to go shopping after work, and Saturday is too short to do the cleaning, laundry and shopping. I don't care if it is only open for few hours (5 hours or so), but to be OPEN ON SUNDAYS! They can open late on Mondays...Tongue out

maandag 24 maart 2008 21:04

Gast: Heerlijk

4 jaar geleden ben ik vanuit Almere naar Dordrecht verhuist.

Minsten 1x per maand zijn wij een heel weekend in Almere en wat een zaligheid. Geen gedoe met er is niks te doen, zoals in Dordrecht wel het geval is, in Almere is er altijd wat... en met kids, ben ik iets vergeten, de supermarkt is GEWOON open....

Hebben we altijd ons best gedaan met de tijd mee te gaan, willen ze nu weer terug naar de middeleeuwen? In de USA zijn de supermarkten 24/7 open.....

maandag 24 maart 2008 20:26

P.: Nederland moet seculier blijven!

Heel goed initiatief dit! Ik wil niet in mijn vrijheden worden beperkt door de religieuze opvattingen en gebruiken van een ander. Ik dwing hen ook niet om mijn levensstijl te volgen.

maandag 24 maart 2008 16:28

Gerry: Vrijheid van godsdienst en Scheiding ker...

Elke vorm van democratie (waar wij terecht zo trots op zijn) wordt aangetast door het niet vrijelijk kunnen besluiten al dan niet open te zijn. 

De vrijheid van godsdienst: Immers, winkelend publiek verbied niemand om naar de kerk te gaan (al willen ze elke dag). Waarom dan uit naam van God wel verlangen dat de winkels allemaal dicht blijven op zondag? De vrijheid van godsdienst lijkt mij hier in het geding. Ik heb tenslotte toch het recht om niet te geloven?

De scheiding tussen kerk en staat: Waarom moet de staat zich bemoeien met de openstelling van winkels op zondag omdat dit een kerkdag is? In een land waar de scheiding van kerk en staat gewaarborgd moet zijn kan dat helemaal niet.

Alle flauwekul omtrent de 24-uurs economie: Wat is er mis met een 24-uurs economie? Het levert werkgelegenheid op in de volle breedte.

Tot slot het hardwerkende winkelpersoneel: Hoe zo hebben die last van een 24 uurs economie of een zondag openstelling? Daar hoeft men geen uur extra voor te werken hoor. We kennen nog steeds de begrenzingen van de arbeidstijdenwet en die zijn vrijwel voor alle beroepsgroepen gelijk. Dus niet piepen.

 

maandag 24 maart 2008 11:35

Gast: Sacha

Minder koopzondagen? Waarom?, vroeg ik mij af. Ik begrijp dat met name de Christenunie hier achter zit.

Misschien zie ik het wel veel te simpel hoor.Maar niemand wordt verplicht om op zondag te gaan winkelen en iemand die kiest om op zondag te werken, kiest daar zelf voor.Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt, en ja, dus ook in weekenden. Daar kies ik dan zelf voor.

Minder koopzondagen zou ik heel jammer vinden. Het is een heerlijke dag om eens de stad in te gaan.

Daarnaast is het in deze tijd van 24-uurs economie toch bijna ondenkbaar dat je niet op zondag kan winkelen.

Ik hoop dat de petitie helpt om het terugdraaien van het aantal koopzondagen tegen te gaan.

 

maandag 24 maart 2008 10:07

 

Display Num  << Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende > Einde >> Pagina 2 van 6